Din vej til succes med online marketing

Med erfaring i online marketing siden 2012, er jeg det “multitool” du lige står og mangler. Her på siden kan du se eksempler på et lille udsnit af det arbejde jeg enten laver, eller har lavet for mine kunder.

Vejlebo & Larsen - Peugeot forhandler i Holbæk og Roskilde

Bilbranchen er hård, for der er mange forhandlere i de enkelte byer, og de kæmper alle om de samme kunder. For Vejlebo & Larsen, der har to afdelinger, mange ansatte og et bredt udvalg af arbejdsområder, er det derfor afgørende at sikre en stærk tilstedeværelse online og skille sig ud i en konkurrencepræget branche.

Som en del af samarbejdet arbejder vi målrettet med at styrke virksomhedens synlighed gennem SEO-optimering, der hjælper dem med at blive fundet af flere kunder lokalt og regionalt. Vi skaber også engagerende indhold til email-marketingkampagner, som styrker kundeloyaliteten og fastholder relationen til eksisterende kunder. Med både professionel fotografering og videoproduktion får Vejlebo & Larsen visuelt materiale, der fremhæver deres unikke værdier og produkter på sociale medier og andre platforme.

Derudover optimerer vi deres Facebook-annoncer og tilstedeværelse på LinkedIn

Fokusområder: SEO, Email marketing, Fotografi, Videoproduktion, Facebook-annoncer, LinkedIn.

Arbejdstid leveret: 1 dag ugentlig.

Per's VVS - En stor spiller i lokalområdet

Per's VVS er specialister inden for gasfyr, oliefyr, varmepumper og andre VVS-opgaver, og virksomheden har nu fokus på at styrke deres online synlighed og optimere kundeoplevelsen. Som en del af samarbejdet arbejdes der med Facebook-annoncering, videoproduktion, SEO og automatisering af indsamling af kundeanmeldelser, samt bedre håndtering af hele kundeoplevelsen.

Udfordringen har været at strukturere og løfte markedsføringen på tværs af kanaler, da flere områder tidligere ikke har været prioriteret i tilstrækkelig grad. For at skabe de bedste resultater udføres arbejdet i virksomheden og med fokus på deres kernekompetencer.

Fokusområder: Facebook-annoncering, videoproduktion, automatisering af kundeanmeldelser, SEO, Google Ads og samarbejde med eksterne partnere.

Arbejdstid leveret: 1 dag ugentlig.

Yamaha Store Roskilde - Motorcykelforhandler

Virksomheden sælger nye -og brugte motorcykler, foruden at de også har udlejning og værksted. Som en del af samarbejdet med YSR.DK har jeg lavet en hel fotografi, videoproduktion, søgeordsoptimering (SEO) og email marketing. Udfordringen for virksomheden har fra start af været, at der ikke tidligere var arbejdet tilstrækkeligt med nogle af føromtalte kanaler. For at skabe de bedste betingelser for gode resultater er jeg derfor fast i virksomheden og udfører arbejdet der.

Fokusområder: SEO, Email marketing, Fotografi, Videoproduktion, Facebook annoncer, samarbejde med eksterne samarbejdspartnere.

Arbejdstid leveret: 2-3 dage ugentlig.

Billig-fitness.dk

I halvandet år var jeg ansvarlig for e-mail marketing og leadanskaffelse i henholdsvis Danmark [billig-fitness.dk], Norge [billigfitness.no] og Sverige [billigfitness.se]. Som en del af samarbejdet tilbragte jeg en fjerdedel af min tid i virksomheden sammen med de øvrige medarbejdere. Efterfølgende blev samarbejdet opjusteret til at jeg også hjalp med videoproduktion af nogle træningsvideoer til virksomhedens YouTube kanal.

Fokusområder: Email marketing og leadanskaffelse.

Arbejdstid leveret: 1 dag ugentlig.

Hubertushuset.com

I starten af vores samarbejde hjalp jeg Hubertushuset webshop-ansvarlige med e-mail marketing og konverteringsoptimering på deltid. I maj 2021 blev stillingen ledig, og jeg overtog midlertidigt rollen som 360 graders e-commerce manager på fuldtid som freelancer, indtil december 2021. Ud over denne rolle havde jeg også fornøjelsen af at ansætte og lede et mindre team på tre personer. Som en del af samarbejdet tilbragte jeg næsten halvdelen af min tid i virksomheden sammen med de øvrige medarbejdere.

Fokusområder: SEO, Email marketing, Fotografi, Videoproduktion, Facebook annoncer, samarbejde med eksterne samarbejdspartnere, UX, rekruttering, ledelse og undervisning af medarbejdere.

Arbejdstid leveret: 5 dage ugentlig.

Langhoff Tømrer & Snedker

I en afgrænset periode i juni, juli og august 2023 arbejdede vi bl.a. fokuseret på søgeord relateret til træterrasser. Her er det lykkedes at få adskillige førstepladser på Google med træterrasse-søgninger, og samlet set er 117 forskellige sætninger med ordet nu registreret og kravler kontinuerligt længere og længere op mod side et.

Derudover er det også lykkedes at få en såkaldt "Featured Snippet" på Google. Det er en søgning, der kommer før alle andre, og har det man kalder en nul-placering. Google laver et uddrag fra sidens tekst foruden nogle billeder. Det gør Google, når de ser, at kvaliteten af siden er væsentligt højere/mere relevant end konkurrerende sider.

Fokusområder: SEO (Søgemaskineoptimering).

Arbejdstid leveret: 30 timer fordelt over tre måneder.

Ofte stillede spørgsmål

Prisen du betaler mig afhænger af, om vores samarbejde er få timer allokeret til et projekt eller om vi taler om et fast samarbejde. Jeg tilstræber altid, at et samarbejde skal give god mening rent økonomisk for os begge.

Mine samarbejder veksler meget mellem rene projekter på eksempelvis 20 timer og faste samarbejder, hvor du som kunde får min hjælp et bestemt antal dage om ugen.

Bare rolig. Der er faktisk ikke så få virksomheder derude i “online-land” som slet ikke har styr på, hvilke behov de har, og mange har ej heller ikke overblik over, hvad de allerede har succes med, og hvad de bør stoppe med at gøre.

Oftest ser jeg dog, at man som ejerleder har fokus på en masse andet end marketing, og derfor har man i virksomheden brug for én, som tager styring og viser vejen. Jeg er den person.

Det kan du tro, jeg gør! Jeg har faktisk en hel del erfaring i det, og jeg elsker at lære fra mig. Jeg er helt overbevist om, at hvis medarbejdere opkvalificeres, så får du en større ansvarsfølelse for det arbejde, de allerede laver, samtidig med at de bliver bedre til at komme med nye ideer og samtidig blive i stand til at eksekvere på dem.

Jeg kan hjælpe jer med: SEO, Email marketing, Meta Ads (Facebook og Instagram),  Google Ads, styring af SoMe kanaler, content produktion i form af foto video (se bjarkepetersen.com), UX, indspark til webdesign, WordPress, Shopify,  segmentering af kunder og meget meget mere. Lad os tage dialogen, for hvert område kan gradueres i behov og sværhedsgrader.

Der er helt bestemt en masse jeg ikke kan, men det kræver en dialog.

Jeg kan i virkeligheden komme med langt flere gode grunde, men her får du i hvert fald seks skarpe:

  1. Fleksibilitet: Vores samarbejde kan tilpasses efter behov og justeres op og ned i timer alt efter behov.
  2. Ingen faste omkostninger udover den pris vi aftaler: Der er ingen faste omkostninger forbundet med at fastansætte en medarbejde, såsom løn, pension, feriepenge, sygdom, barn syg etc.
  3. Specialistviden: Jeg har har specialiseret mig i forskellige arbejdsområder og har erfaring, som kan være dyrere at finde i en fastansat medarbejder, hvor du skal betale for en fuldtidsstilling.
  4. Reducerede omkostninger: Hyring af en freelancer kan reducere omkostninger i forhold til rekruttering, oplæring og anden personaleadministration.
  5. Bedre tidshåndtering: som freelancer kan jeg fokusere på de opgaver vi udvælger uden at jeg skal distraheres af andre opgaver og møder, hvilket fører til mere effektiv tidshåndtering.

  6. Fordi jeg er en og samme person, så kan jeg hurtigt og let hjælpe  dig og jer med arbejdsopgaver som lapper indover hinanden. På den måde bliver det hurtigt og agilt.

Såfremt det er muligt, kommer jeg altid ud i virksomheden og bliver en del af teamet. Det fungerer bedst, og der går ikke tid med at skulle ringe eller sende emails til hinanden.

Jeg har efterhånden haft kontorplads tilstrækkeligt mange steder til at jeg kan sige, at det vil du og I også sætte pris på, at vi gør det sådan. Jeg har også adskillige eksempler på, at jeg har været med til personalefester og ture, fordi vores samarbejde bliver stærkere og bedre på denne måde.

Når vi sidder sammen, er der kortere fra idé til handling. Når jeg på vegne af mine kunder tager dialogen med øvrige eksterne samarbejdspartnere, så kan jeg virkelig fornemme, hvor meget de i virkeligheden er koblet af ift. hvad der sker i virksomheden.