Videoproduktion er afgørende for din virksomhed eller organisations online tilstedeværelse. Det er et af de mest effektive værktøjer til at styrke din markedsføring og sikre, at du konstant er synlig for din målgruppe. Videomateriale har en unik evne til at engagere, informere og skabe tillid på en måde, som andre medier ikke kan matche.
Mennesker handler med mennesker og for Per’s VVS er videoproduktion et vigtigt element i at skabe tillid kunder og virksomheden imellem.
Jobvideoer – Hyr de rigtige folk:
I forbindelse med ansættelser kan det være en god idé at bringe medarbejdere i spil. Her søger Steffen nye kollegaer, og budskabet fremstår langt stærkere end ved traditionel brug af jobopslag. Videoen anvendes til organiske opslag og betalt annoncering.
Marketing – Få mere af bestemte opgaver:
Service af gasfyr er en stor ting i de fleste VVS-virksomheder. Denne videoproduktion er udført hos en privatkunde sammen med en af de ansatte fra Per’s VVS. Voice-over er anvendt, da annoncen er kort og præcis og kører på sociale medier som marketingvideo/betalt annoncering.
Cases – “Show it AND Tell it” tilgangen:
Videoproduktion kan bruges til cases, som i dette eksempel. Her har Per’s VVS udført en større og spændende entreprise for Roskilde Tekniske Skole. I videoen fortæller Kenan, som er ansat hos Per’s VVS, om formålet og udbyttet ved hele opgaven. Videoen anvendes på virksomhedens website og YouTube.
Med godt 60 ansatte og to bilhuse har Vejlebo & Larsen en stor virksomhed og dermed også et stort behov for markedsføring af biler og forskellige ydelser. De ansatte indgår altid i videoproduktionen, og det giver en genkendelighed mellem deres kunder og ansatte.
Jobvideoer – Kort og godt til betalt annoncering
Når der skal rekrutteres, er det en god idé at inkorporere arbejdsopgaver og omgivelser. Videoen her er optagelser fra en egentlig fejlsøgning på en bil, udført af en ansat og efterfølgende klippet sammen til en annoncevideo. Den resulterede i ansættelsen af en ny kollega til værkstedet.
Marketing – Aircondition service før sommerferien
I samarbejde med en af de ansatte hos Vejlebo & Larsen producerede vi en sjov og anderledes video til markedsføring af airconditionservice, henvendt til Peugeot-ejere. Videoen kørte som annonce på Facebook/Instagram og gav en masse ordre i bogen.
Produkt lancering: Ny Peugeot E-3008
Da Peugeot lancerede deres første rigtig store nyhed i 2024, nemlig en elektrisk SUV, var det vigtigt at give den noget opmærksomhed. Videoen her blev på sociale medier og YouTube, og havde til formål at give kunderne en oplevelse af at forhandleren virkelig nussede om hver enkelt nye bil, inden at den forlod forhandleren.
Event video – Biler i Bymidten 2024
Hvert år deltager Vejlebo & Larsen til denne bil dag i Holbæk. Traditionen er noget det for alvor trækker folk til i byen og videoen havde dels til formål at sige tak til de mange besøgende, samt fungere som en marketingvideo i 2025, for at lokke besøgende til igen. Videoen er anvendt til annoncer på Facebook/Instagram.
Produkt lancering: Ny Peugeot E-308 SW
Kort teaservideo af ny bil på det danske marked. Filmet til at skabe opmærksomhed omkring bilen og optaget i en “hurtig stemning”.
Instore TV reklame i bilhuse
Selvom denne video indeholder musik, er det privat blevet brugt på TV skærme i de to bilhuse i hhv. Holbæk og Roskilde. Skærmene har kørt med en sløjfe af andre videoer og har fungeret som reklame for bilvask og støvsugning i forbindelse med værkstedsbesøg.
Halvandet års samarbejde med Yamaha Store Roskilde har resulteret i en meget stor videoproduktion af mange forskellige typer af videoer. Virksomheden er beliggende i Roskilde og har en stor bredde i produkter og ydelser. Her er et ganske lille udsnit af de mange videoer.
Del ud af din viden og vind kundernes tillid
Brug videoproduktion til at positionere dig som eksperten i din branche og opnå “likeability” blandt dine kunder. Hvordan gør du så det? I en række små videoer gjorde vi opmærksom på, hvad du som ejer af en motorcykel selv kan se efter og gøre for at holde din MC sikker.
Events – Få flere kunder på besøg til åbent hus
Når din virksomhed, organisation eller institution holder åbent hus, er det en god idé at producere video på dagen. På den måde har du materiale til at markedsføre eventet efterfølgende og dermed tiltrække endnu flere kunder næste gang. Videoen her er en annonce til Facebook, som jeg lavede med klip fra året før.
Årshjulet og marketingvideoer
Når årshjulet siger “vinter”, siger motorcykelforhandleren “vinteropbevaring af motorcykler”. Formålet med denne video var at få flere til at bestille afhentning af deres motorcykel og ligeledes opbevaring af den hen over de kolde måneder. Videoen har kørt som betalt annoncering på Facebook.
Små videoer med gaveideer til motorcyklisten
Hvad giver man en, der kører på motorcykel? For at få folk i butikken lavede jeg en række videoer med idéer til julegaver. Virksomhedens medarbejdere fortalte på skift om de forskellige muligheder i denne annoncevideo til Facebook og YouTube-kanalen.
Short-videoer til YouTube og Reels
Højkantformatet er vigtigt at arbejde med, og du bør altid få lavet dine videoer, så de ligeledes kan bruges som organiske opslag og annoncer i dette format.
Black Week / Black Friday videoer
I ugen, hvor alle virksomheder kæmper om de samme kunders penge, er det vigtigt, at du hele tiden laver nyt indhold til dine kanaler. Denne video er brugt til betalt annoncering og Shorts på YouTube.
Videoproduktion spiller en central rolle i moderne marketingstrategier, fordi det kombinerer visuel appel med klare budskaber. Her er nogle af de mange fordele: